måndag 13 oktober 2008

Mad Max

Okej här kommer mitt första inlägg om ett av mina favorit ämnen, film.


Har just sett klart alla 3 Mad Max filmerna, och anledningen till att jag såg dessa filmer är för att jag kommer ihåg när jag var liten och såg på den 3e Mad Max filmen, och hur tuff den var när Max (Mel Gibson) slogs mot en "jätte" 3grr hans egen storlek och med en plåthjälm på skallen.
Så det var en liten resa bakåt i tiden när man såg den filmen, inte lika bra som jag mins den men underhållande :)

Okej det brukar ju alltid vara så att en uppföljare brukar vara sämre än första filmen, men när det gäller Mad Max så är det tvärt om. Jag tycker att första filmen var helt okej, man får ju lära känna Max och se hans karaktär växa fram till den han är i sista filmen, mycket action och en bra rulle,

Mad Max 2, en massa action, fartfylld som ettan, världen har blivit mer öde och det växer fram mer funderingar över denna filmen pga att allt är så öde, och världen har "gått tillbaka i tiden" efter ett atom vapen krig, civilisationen har dött ut.
Denna filmens skurk är inte heller att leka med, en stor biffig snubbe i järn-mask, men inte lika galen som skurken i ettan utan agerar mer civiliserat.
South Park har även gjort en parodi på en del av denna filmen, bara så ni vet "blink"

Och så har vi den 3e filmen, den bästa av de 3 enligt mig. Utan att få höra Mad Max namn en enda gång i hela filmen, så bjuder han på full matad action, men är även fylld med humor, dramatik, hjältemod och en massa mer :P

Men men som helhet är det en helt okej trilogi som bjuder på fart och chaos, men om det inte nu skulle vara så att man orkar att gå och sätta sig och se alla tre filmerna så tycker jag iaf att man kan ge 3an en chans, det är ju ändå film historia =)

1 kommentar:

  1. Ser fram emot Rage från Id software som tydligen ska ha inspirerats av Mad Max filmerna :)

    Annars så håller jag väl med om att det mer action efter varje film och första filmen va "meh" men man fick ju iaf veta varför han blev mad max :P

    SvaraRadera