tisdag 15 december 2009

Mupparnas Julsaga!


Mupparnas Julsaga är ett måste på julen, baserad på En Julsaga av Charles Dickens och det är en fascinerande berättelse, ger en mycket att tänka på och får lite extra julkänsla.
Nu när det snöade i natt så var jag uppe runt 5 och kollade ut och såg snön falla, det första man då tänkte på var Mupparnas Julsaga :P

Våran Julskinka gjordes igår med och det är ju ett annat "måste" på julen, som man kan gå och ta från när man är lite småsugen ^^

Se Mupparnas Julsaga!

Så hörs vi igen snart:)

4 kommentarer:

  1. Vår julskinka har rymt och släkten kommer om en timma!

    Mjo märkte det i natt när jag skulle äta kvällsmat/frukost att det hade snöat :D Mycket bra tycker jag... det blir mycket ljusare ute! :)

    Kollade väl på mupparna när jag va liten och orkade väl aldrig kolla igenom filmerna. Inte fastnat för dom helt enkelt ;-)

    SvaraRadera
  2. ne men mupparnas julsaga ser man för julstämningen :P

    SvaraRadera
  3. Julen är Mysig helt enkelt! Och snön gör det hela mycket bättre. Fast inte för mig i trafiken...Folk kör ju sämre än någonsin och man får damp på alla idioter xD

    SvaraRadera
  4. Snö är djävulens påhitt! Det enda det medför är kyla och elände. Med det jobbet jag har med så flyger det massa snöbollar överallt, som ingen ska kasta!

    Ne, åt fanders med Jul/snö helt enkelt.

    SvaraRadera