söndag 25 oktober 2009

Evergrey på Sticky.

I fredags (23 okt) var jag, tjejen och brorsan och spanade in Evergrey på Sticky Fingers. Efter två random förband så såg man verkligen fram emot bandet. Publiken var laddad till max och när Evergrey entrar scenen så börjar jubel uppstå och händer flyger i lyften från alla håll, inklusive mina. Då var vi igång! Började väl lite sådär men efter 2-3 låtar så var allt precis som det skulle och upplevelsen var total. Jag tyckte dom öste på lite väl mycket med ljudet (från Arrangörens sida) för det knastrade i högtalarna då och då. Inte ok!

Senast jag såg dom var det på Metaltown och kan bara säga att det var till och med bättre denna gången. Jag är väldigt nöjd med deras spelning och kommer garanterat besöka nästa.

5 kommentarer:

  1. De var väl ganska bra ^^ Tycker dock inte de är "spännande", så det blir mest ett G+ eller VG för dom från min sida :P

    SvaraRadera
  2. Du gillar ju bara kent så du har ingen talan iaf § :D

    SvaraRadera
  3. Ja precis gillar man kent så får man inte yttra sig xD
    Men jag fastnar inte för Evergrey jag heller, gillar inte sångarens röst "och på den vägen e det" :P

    SvaraRadera
  4. Äh, tyst med dig! Kent äger <3

    Men precis. Evergrey's musik är bra, men sångarens röst passar inte ihop med musiken. Musiken är hårdare än hans röst.

    SvaraRadera
  5. Du är hårdare än hans röst!

    SvaraRadera