torsdag 8 oktober 2009

Half-Life 2 Episode One



Jaha då har jag varvat "Half-Life 2 Episode One", det förvånade mig hur kort det var, men spelet i sig var riktigt underhållande. Körde med commentary mode på, för att få mer förståelse hur utvecklarna av spelet tänkte med olika delar av spelet och det var väldigt intressant men lite jobbigt i vissa delar, när man trycker på en commentary bubbla så börjar de prata om spelet, men ibland så är det svårt att höra pga att NPC chars börjar att snacka samtidigt eller fiender kommer från olika håll och man tvingas att tänka på det och missar vad utvecklarna säger osv.

Men spelet var roligt, störde mig på Alex ibland, hon var i vägen på vissa ställen och vid ett tillfälle i början av spelet fastnade hon, så jag fatta inte vad jag skulle göra sprang runt i 15min eller nått, så jag testade att dö för första gången i spelet och när jag starta igen så märkte jag att hon hoppade ner efter mig denna gång och allt föll på plats ^^
Ja det är väll sådana saker jag till viss del ska lära mig att upptäcka och rapportera i denna kurs.

Men aja Ha det nu gött tills vi hörs nästa gång ^-^

2 kommentarer:

  1. Ooh, du gilla det ^^
    Jag tycker det är awesome, snygg grafik också :)
    Har faktiskt inte själv spelat episode 2 =( Kanske går att fixa av dig om man är snäll? *fjäsk* ;)

    SvaraRadera
  2. Hehe jo det var kul, roliga uppgifter man skulle lösa och så^^
    Jo kanske det, vet inte hur det fungerar, loggade ju in på steam och fick alla spelen efter det. Men kan ju se hur det fungerar, annars får du väll spela det här :P

    SvaraRadera