söndag 17 maj 2009

Pappersväggar



Ja då har man nu läst ut Pappersväggar av Jahn Ajvide.
Den består av 10 korta noveller och efterord av Ajvide.
Min favorit var en bland de kortaste av de tio och heter just som titeln av hela samlingen "Pappersväggar". Det var en riktigt kuslig berättelse och jag älskar den, den gav mig verkligen kalla kårar, ruggigt bra!

Boken har ett stort utbud när det gäller skräck genres, kusliga till mer skrämmande berättelser.
Den innehåller även fortsättningen av Ajvides bok "Hantering av Odöda" som ni kan läsa om i ett av mina andra inlägg som ni kan läsa om ni klickar vidare på denna länk->"Hantering av odöda".
Forsättningen är helt okej men inte alls lika läskig, den följer tidigare bok och några karaktärer är med sen innan. Fortsättningen heter "Sluthantering" och handlingen följer precis titeln. Man behöver inte ha läst tidigare bok för att fatta denna, den är fristående från Hantering av Odöda men jag rekomenderar att läsa den innan för att inte förstöra nöjet av att läsa den senare.

Pappersvägger är som sagt en grymt bra samling av skräck noveller och jag ger den 8/10 men varierar till och från, från berättelse till berättelse.


Ajvide våran egna svenska Stephen King!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar