onsdag 22 april 2009

Hanteringen av odöda


Hantering av odöda är en gripande bok skriven av John Ajvide Lindqvist.

Vad gör man när de döda vaknar till liv? Hur ska man bete sig? Vad gör de döda när de vaknar?
Det är en bok där vi får följa några personer där de just råkar ut för den märkliga händelsen att de personer som nyligen har dött och försvunnit ut ur deras liv kommer tillbaka.

Boken är Boken är inte bara skrämmande den bjuder på många känslor. Någons liv som som håller på att rasa samman, folk som inte släpper hoppet, förväntningar på att allt ska bli bra igen.

För att inte avslöja för mycket ska jag väll hålla inne med lite, men det är verkligen en bok jag skulle vilja prata lite mer om, för den är riktigt bra men det känns som om att jag kommer förstöra för mycket om jag fortsätter i detta spår och det vill jag ju inte för detta är en bok som jag hoppas att många fler kommer att läsa.

John Ajvide sa på en intervju att han själv skriver om vad skräck är för honom, vad som är hans största fasa och jag själv tror ni håller med honom att det är att förlora någon man älska mer än allt annat.

Läs boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar