tisdag 22 september 2009

Lair. Bra eller värdelöst?


Ja det var ett tag sen jag skrev, men får väll skylla på att det har varit sommar XD och sen har jag bara känt att börjar jag skriva igen och sen inte orkar längre (igen) så blir det bara dumt, men ska försöka skriva några inlägg då och då.

Jag har samlat på mig en del spel och filmer under denna tid och ett av de spel jag skaffat är Lair. Och vad ska man då säga om detta bra-ibland-skit-spel, jo att det fungerar ibland och är kul att de använder SIXAXIS motion att man styr draken genom att luta kontrollen och att bara flyga runt och döda drakar och andra varelser är kul, även att landa och spöa skiten och äta några soldater kan vara rätt underhållande :)
Ja men vad är då felet undrar ni? Ja det ska jag tala om för er!! Man klarar de första delen av uppdraget sen får man ett uppdrag till och fattar inte riktigt vad man ska göra och flyger runt och nån j***l säger att man ska rädda trupperna, att man ska skuta båtarna döda det och döda det och håller på att skifta så lite och på nått vänster klarar man det och ska sedan förstöra en fördämning, och det är då det blir jobbigt man försöker slita delar från fördämningen för att få den att rasa men hela jäla tiden blir man skjuten, så man försöker döda några av de 30 drakarna som flyger runt men fortfarande inget, så man ska precis ta ner några båtar igen som är precis bredvid (kanske det hjälper tänker jag) och det är då de börjar klaga på att trupperna blir anfallna igen!! och så dog trupperna eller nått och jag förlorade och då måste jag göra om hela jäla skiten på den banan och jag orkar inte mer! Och det är sådana saker som gör att man börjar bli frustrerad och vill bara sätta en yxa rakt in i tven.
Det finns lite buggar här och var med, bilden fryser fast i vissa sekvenser, sen tycker jag att man ser ganska dåligt vad som händer ibland och jag bara hatar att försöka få draken att vända sig, man ska tillta kontrollen bakåt, vrida den bakåt eller hur man ska säga, och det fungerar 1av3 ggr och det gör en bara galen när en röst stressar en med att man ska göra en viss sak!!

Aja detta spelet kunde ha varit så mycket bättre, men trotts alla saker jag hatar med det så är det ändå ett helt okej spel som jag ger en 6/10, det hade fått en 7/10 utan buggar och med lite bättre grafik och tar bort alla andra saker jag tyckte var fel med det så får den en 8/10.

Just det, handlingen är väll inget att hurra för heller, men jag brukar inte vara så krävande, men iaf(SPOILERS), krig mellan 2 folk, fredsmöte, några vill inte och dödar båda ledarna, kriget är igång igen och karaktären man är gillar inte detta osv :P

Orkar inte varva detta spel just nu för har några andra mer lockande spel som jag vill sätta igång att spel, WET och Katamari Forever :D

Ha det så gött, så hörs vi snart igen!
ByBee

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar