måndag 20 april 2009

Creature


En lång skräck film som är 3h lång och halvbra.

Det hela utspelar sig på en karibisk ö, där det döljs en 25års hemlighet.
Skräcken stiger när folk från ön börjar dö.
Något döljer sig i djupet och det något lär sig fort.

Såg denna filmen när jag var runt 12år och som jag minns det så var den väll inte allt för skrämmande men ganska spännande och det är ungefär så jag även känner idag. Den är inte extremt läskig men den håller spänningen och blir inte så seg som man skulle kunna tro när den är 3h lång.
Ljud och effekter är bra och ett dugligt manus.
Det mesta i filmen är, inte dåligt och inte grymt bra, utan bara bra, med ett litet plus i kanten.
Ger den 6/10.
Kanske borde få mer för det är en film som verkligen har suttit sig i skallen på mig, kommer ihåg scener som jag sett dem igår, kan kanske bero på att jag kanske sett den fler gånger, har för mig att den har gått på tv ett antal gånger. Men men den har iaf suttit spår där uppe :P men en 6a är ett värdigt betyg för denna filmen, tycker att den är värd en stark 6a.

Inte en så ingående handling för filmen men vad mer behövs att säga, monster med hjärna, den har något emot människor, hur ska den stoppas?
Och jag orkar inte dra den mer ingående så den får duga så, tack och hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar