fredag 17 april 2009

Goof Troop SNES


Fick Goof Troop i brevlådan idag, gick direkt ner för att testa det, var bara meningen att testa det lite för att se att det fungerade och det gjorde det. Men det blev en lite längre test, så spelet är nu varvat på One Player med Goofy, på 1h 20m 07s, dett måste ju klås så jag får kalla hit min kompis som jag alltid spelade Goof Troop med och se till att klara det på rekordtid.

Men spelet är inte ett så svårt, tror nog min filckvän skulle klara av detta.

Spelet går ut på att man ska rädda Svarte Petter och hans son P.J. från de onda piraterna. Man kan välja att spela som Goofy (långben) eller hans son Max, eller om du har en kompis att spela med så kan man vara båda.
Du springer runt undviker fienderna och löser små kluriga gåtor genom att putta rund stenblock och kasta krukor m.m. Ta dig till nästa nivå genom att klara bossen i slutet av varje bana.
Inget avanserat knapptrycke, använder 3knappar och D-PAD'en (styrspaken).

Kul, klurigt och ett av mina fovorit retro spel!

Enjoy it To!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar