tisdag 14 april 2009

Nim's Island


Nim och den hemliga ön var faktiskt förvånansvärt bra, inte riktigt vad jag hade väntat mig i dagens läge av en barn/ungdoms-film.

Nim och hennes far lever på en oupptäckt ö Söderhavet. Nim är en tjej på 11år och har bott på ön så länge hon kan minnas, nim kompisar är djuren på ön och hon älskar att läsa böcker (vad intessant det låter... inte, men den är bättre än vad det låter ^^) och hennes favorit är Alex Rover som skrivs av Alexandra Rover som är en bakterie rädd person som inte lämnat sitt hem på 16 veckor. Nims far är ute på havet och både han och Nim som är kvar på ön hamnar i knipa. Nim ber "hjälten" Alexandra Rover om hjälp och hon ger sig ut för att rädda Nim, medans hennes far försöker att ta sig hem och får hjälp utav en pelikan.

Okej det där kändes inte allt för bra, min beskrivning låter inte så intrssant kanske men den får duga :P

Filmen var bra och det var underhållande 90 minuter som jag inte ångrar att jag såg, humor, en söt ödla, en kamp mot tiden, en bakterierädd författare ger sig ut till Söderhavet, det gör en riktigt underhållande film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar