onsdag 3 juni 2009

Terminator Salvation


Maskinerna är tillbaka och ondskefullare och mer utvecklade än tidigare!

Var på premiären idag och såg denna efterlängtade film. Förväntningarna var skyhöga.
Självklart kastas vi rätt in i handlingen där vi får följa John Connor (Christian bale) - som för övrigt gör ett enastående skådespeleri - genom hans och mänsklighetens tappra försök att överleva Maskinerna, Terminators.

Jag som personligen älskar action och specialeffekter blev verkligen inte besviken då större delen av filmen är action. Såklart. Specialeffekterna är gudomligt vackra och man förvånas att dom ens lyckas. Dagens teknik är underbar!

Det var faktiskt väldigt mycket som inte var förutsägbart i filmen ansåg jag. Man blev förvånad flera gånger då handlingen bytte riktning. Men den röda tråden fanns såklart där och de hamnade ju - just precis - vid trådens ende tillslut.

Och för er som kan sin Terminator kommer inte bli besviken då det dyker upp ett bekant ansikte! Say no more, Say no more.

Jag är nöjd och ger faktiskt filmen 4/5 poäng. Eftersom detta är Del 1 i en Trilogi så får jag nog avsluta denna recension med:

Jag ser fram emot tvåan!

10 kommentarer:

  1. God morgon! Tittar in från blogstart. Ha en fin dag.

    SvaraRadera
  2. Gah! Inte ett enda stav fel, jag är imponerad! ;)

    SvaraRadera
  3. Tja, skönt att höra att filmen var bra, jag och polarna hade tänkt glutta på den och största dragplåstret måste ju vara att Arnold ska göra en liten CAMEO.

    Visste dock inte att filmen var del 1 av 3, när är 2an planerad att släppas? Någon aning?

    Aja, skön blog från en förstadags läsare och kommenterare / Tommy :)

    SvaraRadera
  4. Klart det inte är några stavfel frasse, my boy! :D

    SvaraRadera
  5. Bratte: Ni borde absolut se den! Och jag blev själv glatt överaskad när Arnold dök upp! Del 2 i serien är tänkt att släppas runt 2011 om det går enligt planerna. Dom kommer antagligen reintroducera T-1000 i den. Sen ska jag självklart säga välkommen till dig Bratte och tack! :)

    SvaraRadera
  6. Jaså de gör en ny trilogi? :D Slutade filmen bara med fortsättning följer eller va det ett ok slut? ^^

    SvaraRadera
  7. Daverix: Det var ett bra slut faktiskt. Men man förstod ju att det skulle bli en fortsättning. Men absolut inget "Fortsättning följer" slut!

    SvaraRadera
  8. "Men absolut inget "Fortsättning följer" slut!"

    Helt dum i bollen eller? Slutet var som upplagt för "fortsättningen följer" bara att det inte stog med då...



























    n00bzter!

    SvaraRadera
  9. Tackar för välkommnandet och kan glatt berätta att vi har bestämt oss för att se rullen nu på söndag, kmr nog bli grymt :)

    Vad är grejen ang stavfel btw, tendens att bli många sådana eller? :P

    SvaraRadera
  10. Frasse: Haha! Är det någon som är "N00bzter" här så är det du ;) "bara att det inte stog med då.." var precis vad jag menade!

    Bratte: Härligt! Du kommer inte bli besviken. :)
    Angående stavfel så är det bara så att jag brukar vara väldigt stenhård när det gäller stavning. Är väl bara det. :P

    SvaraRadera