tisdag 16 juni 2009

Träning och dagdrömmar...



Det är så mycket saker man vill här i livet, fast man orkar aldrig ta tag i det.
Men varför?!
Man sitter bara och drömmer sig bort i sin egna lilla värld.
Jag har länge viljat börja träna, tex: gymma, gå lång promenader, jogga eller cykla. Men när man väl tar tag i saken tappar man lusten, varför kan inget bli som man hade tänkt sig? Vist träna kanske inte är det roligaste, men det är så med många saker....

Jag satt på bussen här om dagen och tänkte på hur jag skulle börja träna, vara ute gå/springa och komma i form. Men nähä då än så länge har det inte skett någon förändring.
Varför sitta och drömma om att bli smalare och komma i form när man aldrig orkar ta tag i saken?!!
Jag är så trött på att det ska va så här hela tiden. Men ja vet att jag är den enda som kan ändra på det också, och det gör ju inte saken verken enklare eller bättre!

Men som tur är har jag ju trots allt världens bästa pojkvän<3 som hjälper och stöttar mig genom allt! Vet inte vad jag skulle göra utan honom!

Han har fått en del skit ibland för att han har hjälpt mig, pga att folk tycker att jag redan är tillräckligt smal!
Men som sagt jag bestämmer vad jag vill göra med min kropp, vist jag kanske ser jätte smal ut men jag vill ändå tapp 2-3 kilon, få fastare ben och mage.
Han hjälper mig tex med: att hålla mig borta från sötsaker, påminner mig att kanske ta en promenad, mm.
Och det skulle jag inte klara utan hans hjälp, för jag behöver någon som coachar och stöttar mig.

Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer?
Får väll sluta nu, känner att det här med att tappa suget och orken till saker och ting tex: träningen börjar bli lite tjatigt....
Men lovar att berätta mera när jag väl har kommit igång med träningen :)


Kisses & Hugs
//JejJej

1 kommentar: